Օրեր առաջ լրացավ Երևանի քաղաքապետ Հայկ Մարությանի պաշտոնավարման մեկ տարին: Այդ կապակցությամբ, AntiFake.am-ը պարբերաբար հրապարակելու է Հայկ Մարությանի կողմից տրված նախընտրական խոստումները և ներկայացնելու, թե դրանք կատարման որ փուլում են գտնվում, կամ արդյոք դրանք կատարվել են, թե ոչ: Նախորդ հրապարակմամբ անդրադարձել էինք հանրաքվեի ինստիտուտի ներդրմանը: Այս հրապարակմամբ կանդրադառնանք Հայկ Մարությանի մեկ այլ նախընտրական խոստման:
Հայկ Մարությանի ծրագրային կարևոր կետերից մեկը վերաբերվում էր տրանսպորտի խնդրին: Ըստ Մարությանի՝ տրանսպորտի խնդիրը «պատվի հարց է»:
Մարությանը նախընտրական քարոզարշավի ընթացքում օրինակ էր բերում եվրոպական քաղաքների տրանսպորտային համակարգերը և դրանց զարգացվածությունը համեմատում իշխանությունների՝ իրենց քաղաքացիների նկատմամբ վերաբերմունքի հետ: Մարությանն ամոթալի էր համարում Երևանի քաղաքացիների «կռացած գործի գնալն ու գալը»:
Նա ակտիվորեն դեմ էր արտահայտվում «մարշրուտկաներին», «մերժում գծերի և գծատերերի ինստիտուտը»:
Մարությանը տրանսպորտի խնդրի լուծման համար առաջարկում էր ամբողջությամբ փոխել տրանսպորտային համակարգը՝ ներդնելով նորը, որն իր մեջ նաև ներառում էր աշխատանք պրոֆեսիոնալ օպերատորների հետ, նոր երթուղիների, նոր կանգառների կառուցում: Նախատեսվում էր ներմուծել բարձրակարգ ավտոբուսներ, որոնք լինելու էին 3 չափսի՝ մեծ, միջին, փոքր:
Ներմուծվող տրանսպորտային միջոցները պետք է համապատասխանեին միջազգային ստանդարտներին, ունենային տաքացման և սառեցման համակարգեր:
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար պետք է լիներ սայլակով մուտք գործելու հնարավորություն: «…և բնականաբար այս հնարավորությունից օգտվելու են նաև փոքրիկ բալիկներով մայրերը, որոնք սայլակներով երեխաներին տեղափոխում են, որոնք այսօր ուղղակի շանս չունեն այս երթուղային տաքսիներով իրենց երեխաների հետ կայլասկաներով գնալ»,- ասում էր Մարությանը:
Նշենք, որ Երևանի քաղաքացիները Մարությանի պաշտոնավարումից մեկ տարի անց շարունակում են «կռացած գործի գնալ և գալ», քանի որ տրանսպորտի խնդիրը լուծված չէ: Եվրոպական ստանդարտներին համապատասխան գեթ մեկ տրանսպորտային միջոց քաղաքում առկա չէ, և հետևաբար չկա այնպիսի տրանսպորտային գոնե մեկ փոխադրամիջոց, որում առկա կլինի տաքացման և սառեցման համակարգ, հաշմանդամների, երեխա-մայրերի համար հարմարություններ, չկան նոր երթուղիներ և նոր կանգառներ: Քաղաքում շարունակում է գործել «գծերի և գծատերերի ինստիտուտը»: Երևանի քաղաքացիները ամեն օր Ա կետից Բ կետ են տեղափոխվում, «մահվան գազելներով», որոնցում քաղաքացիները այնքան խիտ են «լցվում», որ վարորդը կարողանա գծատիրոջ «նալոգը փակել», և մի քիչ էլ գումար հավաքել «տուն պահելու» համար:
► Հայկ Մարությանի նախընտրական խոստումների հետքերով. ՄԱՍ 1: Կատարվե՞լ է արդյոք հանրաքվեի ներդրման ինստիտուտի խոստումը
Ամփոփելով վերը թվարկվածը պետք է փաստենք, որ Հայկ Մարությանը իր պաշտոնավարման առաջին տարվա ընթացքում չի կարողացել լուծել տրանսպորտային խնդիրները:
Նշենք նաև, որ այս տարվա ամռանը քաղաքապետը անդրադարձել էր տրանսպորտային խնդրին և ասել, որ տրանսպորտային բարեփոխումները հնարավոր կլինի իրականացնել 2 տարվա ընթացքում, ինչը իրենից ենթադրելու է միջազգային չափանիշների առկայություն, բարձր սպասարկման ոլորտ, դա էլ չի բացառում ուղեվարձի թանկացումը: Մարությանի խոսքերով, եթե լինի թանկացում, այն չնչին է լինելու: Իսկ պատրա՞ստ է, կամ կարո՞ղ է արդյոք քաղաքացին ավել գումար վճարել տրանսպորտի համար. վիճահարույց է (կարող ենք հիշել «Չեմ վճարելու 150 դրամ» ակցիան, որի ակտիվիստներից մեկն էլ հենց Մարությանն էր, ով իր մեքենայով իրականացնում էր «Free Car» ակցիան):
Կարևոր է նշել նաև, որ նոր ցանցի վերջնական նախագիծը, որով գործելու է Երևանի տրանսպորտային ցանցը, մշակվել է Բրիտանական WYG խորհրդատվական ընկերության կողմից՝ նախորդ իշխանությունների պատվերով։ Այն արժեցել է 850 հազար դոլար: Ուստի Մարությանն իր թիմի հետ միայն շարունակում է նախկինների սկսած աշխատանքը:
Բացի վերը թվարկվածից` կարևոր է անդրադառնալ մասնավոր ընկերություններից մեկին պատկանող, միջազգային ստանդարտներին համապատասխան տրանսպորտային միջոցի փորձնական երթուղի մտնելուն: Խոսքը 26 համարի ավտոբուսի մասին է, որը մի քանի օր փորձնական աշխատում էր Երևանում:
Այս ամենը կապ չուներ քաղաքապետարանում տարվող աշխատանքների հետ, սակայն սա իմքայլական ակտիվիստների համար հանդիսացավ «հպարտանալու առիթ» և գրանցվեց որպես հաջողություն:
Այսպիսով, կարող ենք եզրակացնել, որ տրանսպորտային խնդիրը լուծելու հետ կապված Հայկ Մարությանի նախընտրական խոստումն առայժմ կատարված չէ, սակայն այդ ուղղությամբ կատարվել են որոշակի գործողություններ։
Հոդվածի ռուսերեն տարբերակը:
Հեղինակ՝ Մարի Ամիրջանյան